Događaj je službeno otvorio Zlatko Mateša, predsjednik Hrvatskog olimpijskog odbora. Javnosti su se obratili i Helena Štimac Radin, ravnateljica Ureda za ravnopravnost spolova, Damir Hajduk, ravnatelj Agencije za elektroničke medije i predsjednik Vijeća za elektroničke medije i Morana Paliković Gruden, dopredsjednica Hrvatskog olimpijskog odbora. U ime Središnjeg državnog ureda za šport na događaju je nazočila Adela Čujko, savjetnica u kabinetu državne tajnice.
Također, javnosti su predstavljeni i ambasadori projekta: Danira Bilić, naša proslavljena košarkašica, Anđa Jelavić, izbornica ženske košarkaške reprezentacije, Andrea Ivančević, atletičarka, braća Martin i Valent Sinković, veslači, sestre Ana i Lucija Zaninović, taekwondašice i boksač Filip Hrgović. U ime ambasadora projekta na ovom događaju govorili su Danira Bilić, Anđa Jelavić te braća Martin i Valent Sinković.
“Iznimno cijenimo inicijativu Agencije za elektroničke medije i Ureda za ravnopravnost spolova Vlade Republike Hrvatske jer je na tragu onoga za što se zalaže Međunarodni olimpijski odbor, a to je veća zastupljenost žena u natjecateljskom i dužnosničkom segmentu sporta. Naša Komisija za ravnopravnost spolova u sportu predložila je da se takva odrednica ugradi i u novi Zakon o sportu. Provedbu ćemo koordinirati sa svim sportskim savezima u našem članstvu, a u njezinoj promociji će nam pomoći i Sportska televizija uvođenjem tjednih emisija koje će biti posvećene isključivo ženskim ekipama, trenericama, ženama u sportu i njihovim funkcijama u sportskim savezima”, rekao je predsjednik Hrvatskog olimpijskog odbora Zlatko Mateša.
Ambasadorica projekta Danira Bilić izjavila je da joj je zadovoljstvo sudjelovati u ovom projektu jer je svjesna važnosti uloge elektroničkih medija u razvoju sporta, a posebice u razvoju ženskih sportova.
“Sport je sastavni dio društva i u njemu se reflektiraju mnoge dobre i loše stvari toga društva, kao i društveni odnosi moći u njemu. Ukoliko smo izloženi čestom ponavljanju pojedinih obrazaca izvještavanja u medijima oni će rezultirati njihovom prihvaćanju”, naglasila je Danira Bilić te napomenula je da u košarci ima četiri puta manje ženskih košarkaških klubova nego muških.
“Zato je izuzetno važno da mediji koji imaju veliku moć i snagu predstavljaju različite vijesti iz područja i ženskog i muškog sporta podjednako, a sve s ciljem da se izbjegnu stereotipi koji mogu dovesti do predrasuda prema ženskom sportu. Veća vidljivost u medijima zasigurno bi predstavljala snažan zamašnjak razvoju ženskog sporta i uključivanju većeg broja djevojčica u sportske aktivnosti”, zaključila je Bilić.
Anđa Jelavić istaknula da joj je izuzetna čast što će biti dio ovog hvale vrijednog projekta te da se nada da će se potpisivanjem ovoga Sporazuma znatno poboljšati praćenje ženskoga sporta u cijelosti te da će to omogućiti i manje popularnim sportovima da dođu do toliko željenog medijskog prostora.
“Uredu za ravnopravnost spolova vrlo je važno uspostavljanje pune ravnopravnosti žena u sportu, pa tako i putem elektroničkih medija. Žene u sportu često se nalaze u nepovoljnijem položaju od muškaraca. Izložene su različitim kriterijima, teže dostupnoj infrastrukturi i neravnopravnoj zastupljenosti na upravljačkim pozicijama u sportskim savezima. Potpisivanjem ovog važnog sporazuma Ured za ravnopravnost spolova se pridružuje i daje punu potporu provedbi ove kampanje koja je pokrenuta u pravom trenutku budući da u svibnju ove godine Hrvatska preuzima predsjedavanje Vijećem Europe tijekom kojeg će biti organizirana i Konferencija o ženama u sportu. Na konferenciji će se okupiti veliki broj sudionika iz raznih zemalja, što će biti prilika za predstavljanje i ove kampanje usmjerene ka jačanju senzibilizacije javnosti i većoj vidljivosti ženskog sporta u medijima”, rekla je Helena Štimac Radin.
Damir Hajduk je istaknuo kako se „potpisivanjem Sporazuma pokreće kampanja promocije ženskih sportova, posebno kolektivnih, u elektroničkim medijima i u društvu uopće. Na temelju kontinuiranih istraživanja koja provodi Agencija, uočena je podzastupljenost ženskih sportova u programima nacionalnih televizija, a posebno u informativnim programima. U 370 analiziranih priloga samo 14 su bili o ženskom kolektivnom sportu. O potrebi ravnopravnijeg praćenja ženskog kolektivnog sporta najviše govori podatak da su od 17 posto registriranih sportašica u odnosu na 83 posto registriranih sportaša, 50 posto uspješnih plasmana u olimpijskim sportovima postigle hrvatske sportašice. Stoga u okviru rada naše Agencije djeluje i skupina Žene i mediji, a tema promocije ženskog sporta, posebno kolektivnog, je nama u agenciji iznimno važna. Zato putem našeg Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija posebno potičemo medije da se bave temama ravnopravnosti.”
Morana Paliković Gruden istaknula je kako je vidljivost ženskog sporta izrazito mala u emisijama i prijenosima, nema ravnopravnog tretmana između sportaša i sportašica, žene igraju na lošijim terenima, a postoji i problem upravljanja u sportskim organizacijama. Drugi problem je obrazovanje nakon sportske karijere, budući da se žene nakon završetka sportske karijere ne vraćaju sportu, jer nemaju dovoljno obrazovanja da bi zauzele određene pozicije u upravljanju sportom. Interes sportaša je i da sportašice budu vidljivije kako bi rezultat sporta kao cjeline popravio standarde u hrvatskom društvu.
Izvor: HOO